כדי לעשות טוב יותר, את חייבת לעשות

אין נוסחת קסם.

אין איזו שיטה שאם אני אתכונן מספיק, הכל ילך לי בפעם הראשונה. לא בדברים ששווים משהו, לא בדברים הגדולים באמת שאני רוצה לעשות בחיים האלה.

כל דבר ששווה לעשות, ששווה להתגאות בו, דורש אימון. וזה אומר, עם כל הבעסה, שבהתחלה- זה לא יילך כמו שרצינו.
זה אומר שאם אני חולמת להוציא אלבום, או לעשות סרט, או להיות מנהלת, או להפיק אירוע בעבודה, או להתקבל ללימודים, או בעצם כל דבר- אצטרך להתחיל מאיפשהו. להתחיל מעשייה, לפעמים גרועה, לפעמים כושלת לגמרי, לפעמים סתם בינונית.
וככה – רק ככה- אפשר ללמוד, להשתפר, ולהגיע לעשות טוב יותר.

זה כואב לא להצליח.
זה כואב לראות כל פרט שהשתבש, כל ויתור שעשינו לעצמנו בדרך, כואב לנו לראות את הדברים האלה, אפילו כשאחרים לא רואים אותם.

אבל זה ממש ממש כואב לוותר על לנסות. כי זה אומר שויתרתי על החלומות שלי.

אל תוותרי. תעשי.

לחשוב יותר מדי מפריע ליצירתיות

לפי מחקר בהדמיה מוחית מאונ’ סטנפורד, נבדקים שהתבקשו לצייר מילים (כמו במשחק ניחוש) ציירו ציורים יותר יצירתיים, כשפחות עסקו בחשיבה מאומצת.

הנבדקים היו סטודנטים לעיצוב, והמרצה שלהם רצתה לדעת האם השיעורים שלה עזרו להם להיות יצירתיים יותר.

הם קיבלו משימה לצייר סדרה של מילים, תוך כדי שהפעילות המוחית שלהם נוטרה במכשיר fMRI.

במחקר נמצא כי ציורים שנתפסו כקשים לציור, הפעילו יותר את האונה הפרה-פרונטלית המקושרת לתפקודי מוח “גבוהים” וחשיבה. הציורים האלה דורגו כפחות יצירתיים.

הציורים שדורגו כיצירתיים ביותר, דרשו לטענת הנבדקים פחות מאמץ, והפעילו בעיקר את איזור הצרבלום (המוח הקטן) שמקושר לתנועה.

או כמו שמאניש סגאר, החתום על המאמר, הציג את זה:

The more you think about it, the more you mess it up

חומר למחשבה, הא?
אבל לא יותר מדי מחשבה 🙂

ללמוד מטעויות

אני אף פעם לא עושה את אותה הטעות פעמיים.
אני עושה אותה חמש או שש פעמים, ככה ליתר בטחון.

לא תמיד אנחנו לומדות מהטעויות שלנו.

אבל ללמוד בלי לעשות טעויות, זה כבר ממש קשה.